اگر بخواهیم صادقانه سخن بگوییم، در مبحث دکوراسیون داخلی محیط اداری شرکت های بزرگ و کوچک، همه چیز درباره هزینه تمام شده است. به همین دلیل اکثریت شرکت ها سعی می کنند در تهیه لوازم و اسباب محیط اداری خود مانند میز و صندلی، ارزان ترین مدل ها را انتخاب کنند تا حداکثر صرفه جویی را در هزینه های خود داشته باشند. در مورد چیدمان و اندازه محیط اداری هم همین شرایط پابرجاست. اصولا نگاه شرکت ها به فضای اداری بگونه ای است که بشود نهایت استفاده را از یک فضای کوچک کرد و آن هم قرار دادن بیشترین تعداد کارمند در کوچکترین فضا است. اما امروزه دیگر شرکت های اداری به این موضوع پی برده اند که محیط نامناسب اداری کاملا اثر منفی بروی عملکرد و کارایی کارمندان و در نهایت درآمد شرکت خواهد گذاشت. تحقیقات نشان داده اند شرکت هایی که دکوراسیونی مناسب در محیط اداری خود ایجاد می کنند کارمندانشان با بازدهی بیشتری فعالیت می کنند و شرکت سود بیشتری بدست می آورد.

این موضوع کاملا در بحث روانشناسی تایید شده است. در زمان های گذشته تقریبا تمامی شرکت ها و ادارجات از یک دکوراسیون و چیدمان استفاده می کردند. کارمندان تازه وارد در محیطی کوچک با یک میز و صندلی ساده قرار می گرفتند اما افراد مهم تر فضایی بیشتر با میز و صندلی بزرگتر و پیشرفته تر بهره می بردند و اغلب در اتاقی جدا قرار می گرفتند. اما در شرکت های امروزی به میزان بسیار کمتری شاهد چنین چینش و ترکیبی در دکوراسیون داخلی ادارجات هستیم. محیط هایی که در آن تمامی کارمندان کنار یکدیگر کار می کنند و فردی با توجه به منصب و مقامش در شرکت مکان بهتری برای خود نمی گیرد. حتی اتاق کنفرانس هم بصورت پیوسته با محیط اصلی قرار می گیرد و برای جدا سازی آن بعضا از دیوارها و پارتیشن های شیشه ای استفاده می کنند. برای مثال شرکتی مانند توییتر (Twitter) دقیقا سعی کرده چنین طرحی را در دکوراسیون داخلی خود ایجاد کند و حتی برای ورود و خروج به محل کار این شرکت تنها یک در ورودی در نظر گرفته شده تا تمامی کارمندان شرکت از رئیس گرفته تا کارمند ساده همگی از این در عبور کنند. در شکل های زیر نمونه هایی زیبا و کاربردی از دکوراسیون محیط های اداری را مشاهده خواهید کرد.

مبلمان اداری مدرن


مبلمان اداری مدرن


مبلمان اداری مدرن